Forum Oddział Wart Cywilnych Strona Główna

Oddział Wart Cywilnych
forum O.W.C. i Pracowników wojska
 

"Pomostówki",a możliwości prawne /korzyści/dla OWC

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Oddział Wart Cywilnych Strona Główna -> Ogólny-OWC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
licencjat
Zasłużony dla forum
Zasłużony dla forum



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Płn.Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:31, 17 Lis 2008    Temat postu: "Pomostówki",a możliwości prawne /korzyści/dla OWC

Trwa batalia o "pomostówki"i "szacowanie"stanowisk w MON-ie! Jest to okazja,aby wyrazić w punktach swoje argumenty,pracy w takich ,czy innych warunkach pracy/jak to wywalczyli sobie prima baleriny/.Chodzi o to,żeby podać konkretny przykład,z odniesieniem do obecnych przepisów prawnych.Gotowca /po weryfikacji/prześlemy na "ręce"Ministra ON,Pracy...i innych .Sprawy konwojów ,załatwiliśmy,na niższych szczeblach,mobbingu można też...zaś tego typu kwestie,wymagają Ustaw,Rozporządzeń... Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
badygard2
Zaawansowany
Zaawansowany



Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:43, 19 Lis 2008    Temat postu: Re: "Pomostówki",a możliwości prawne /korzyści/dla


licencjat napisał:
Trwa batalia o "pomostówki"i "szacowanie"stanowisk w MON-ie! Jest to okazja,aby wyrazić w punktach swoje argumenty,pracy w takich ,czy innych warunkach pracy/jak to wywalczyli sobie prima baleriny/.Chodzi o to,żeby podać konkretny przykład,z odniesieniem do obecnych przepisów prawnych.Gotowca /po weryfikacji/prześlemy na "ręce"Ministra ON,Pracy...i innych .Sprawy konwojów ,załatwiliśmy,na niższych szczeblach,mobbingu można też...zaś tego typu kwestie,wymagają Ustaw,Rozporządzeń... :idea:
Witam ja pracuje od 90 roku w OWC i jestem w NSZZPW . Jeżeli chodzi tu o nasze problemy to nasz załatwił jusz trybunał z badaniami nie korzystnym wyrokiem . Nie bede sie rospisywał kto to zapoczatkował tą całą sytulacje wiadomo kto i my nadal cierpimy z tym brzebiem. Nic sie nie zmieni jeżeli za przełożonych mamy a wiadomo kto ? W swej JW pare spraw załatwiliśmy na własną rekę bo liczyc na nich ? Po co im sie wychylać ciepla posada ,był przegląd stanowiska nasz szanowny BHP stwierdził że w OWC jest male zagrożenie itd czy to nie chore?
To czemu takie badania musimy robic i tyle jest wymagane a gdzie wczesniejsza emerytura? Trzeba do medycyny pracy by okreslila stanowisko naszej pracy jakie tam panują warunki , pora nocna, zagrożenie napaści zabur broni, warunki akmosferyczne itd . Niby nie ma ale cały czas sie trąbi na odprawie dzień dnia to samo . Wiele jest spraw do zalatwienia od kasy nasze sorty mundurowe to porażka wielka ,okres ich uzywalnosci i braki ich !!! W końcu ruszyła strona NSZZPW ale nadal nie w 100% tyci dodano no sie wysilili zobaczymy kiedy reszta bedzie ? Piszmy gdzie sie da!!!!Pozdrw calo OWC[/u][/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
licencjat
Zasłużony dla forum
Zasłużony dla forum



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Płn.Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:56, 19 Lis 2008    Temat postu:

Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 199 poz. 1938

USTAWA

z dnia 17 października 2003 r.

o zmianie ustawy o służbie medycyny pracy oraz niektórych innych ustaw1)

(Dz. U. z dnia 24 listopada 2003 r.)



Art. 1. W ustawie z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz. U. Nr 96, poz. 593, z późn. zm.2)) wprowadza się następujące zmiany:
1) art. 2 otrzymuje brzmienie:
"Art. 2. 1. Zadania służby medycyny pracy wykonują: lekarze, pielęgniarki, psycholodzy i inne osoby o kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonywania wielodyscyplinarnych zadań tej służby.
2. Jednostkami organizacyjnymi służby medycyny pracy są:
1) jednostki podstawowe:
a) zakłady opieki zdrowotnej tworzone i utrzymywane w celu sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi,
b) jednostki organizacyjne zakładów opieki zdrowotnej wydzielone w celu realizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi,
c) lekarze wykonujący indywidualną praktykę lekarską, indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską lub wykonujący zawód w formie grupowej praktyki lekarskiej
- zwane dalej "podstawowymi jednostkami służby medycyny pracy",
2) wojewódzkie ośrodki medycyny pracy.
3. Zadania służby medycyny pracy realizują, w zakresie i na zasadach określonych w ustawie:
1) pielęgniarki wykonujące indywidualną praktykę pielęgniarską, indywidualną specjalistyczną praktykę pielęgniarską, grupową praktykę pielęgniarską, z wyłączeniem zadań, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. a)-e), g) i h) oraz pkt 3,
2) psycholodzy oraz osoby o kwalifikacjach, o których mowa w ust. 1, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
4. Zadania służby medycyny pracy realizują, w zakresie i na zasadach określonych w ustawie, także jednostki badawczo-rozwojowe i jednostki organizacyjne uczelni medycznych, prowadzące działalność w dziedzinie medycyny pracy.";
2) w art. 4 uchyla się pkt 4a;
3) w art. 5:
a) w ust. 1 uchyla się pkt 3a,
b) uchyla się ust. 2a i 4;
4) w art. 6:
a) w ust. 1 w pkt 2:
– w lit. d wyraz "leczniczej" zastępuje się wyrazem "orzeczniczej",
– lit. f otrzymuje brzmienie:
"f) wykonywanie szczepień ochronnych, o których mowa w art. 17 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o chorobach zakaźnych i zakażeniach (Dz. U. Nr 126, poz. 1384 oraz z 2003 r. Nr 45, poz. 391),",
b) w ust. 1 w pkt 8 przecinek zastępuje się kropką oraz uchyla pkt 9,
c) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. W stosunku do osób wykonujących pracę na podstawie innej niż stosunek pracy służba medycyny pracy wykonuje zadania określone w ust. 1.",
d) uchyla się ust. 7;
5) art. 7 otrzymuje brzmienie:
"Art. 7. 1. Służba medycyny pracy, wykonując swoje zadania, współdziała z:
1) pracodawcami i ich organizacjami,
2) pracownikami i ich przedstawicielami, a zwłaszcza ze związkami zawodowymi,
3) lekarzami udzielającymi pracującym świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej,
4) Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i Pełnomocnikiem Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, zespołami do spraw orzekania o niepełnosprawności oraz Narodowym Funduszem Zdrowia,
5) Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną oraz innymi organami nadzoru i kontroli warunków pracy,
6) jednostkami badawczo-rozwojowymi, szkołami wyższymi oraz innymi organizacjami i instytucjami, których działalność służy ochronie zdrowia pracujących.
2. Współdziałanie z pracodawcami i ich organizacjami oraz z pracownikami i ich przedstawicielami polega w szczególności na:
1) bieżącej wzajemnej wymianie informacji o zagrożeniach zdrowia występujących na stanowiskach pracy i przedstawianiu wniosków zmierzających do ich ograniczenia lub likwidacji,
2) uczestniczeniu w inicjatywach prozdrowotnych na rzecz pracujących, zwłaszcza dotyczących realizacji programów promocji zdrowia,
3) dokonywaniu wyboru form opieki zdrowotnej i programów ich wdrażania, odpowiednich do rodzaju zakładu pracy i występujących w nim zagrożeń zawodowych.
3. Współdziałanie z lekarzami, o których mowa w ust. 1 pkt 3, polega w szczególności na wymianie informacji o stanie zdrowia pracujących objętych ich opieką, zwłaszcza o stanach chorobowych mogących mieć związek z zagrożeniami zawodowymi lub sposobem wykonywania pracy.
4. Współdziałanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Pełnomocnikiem Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, zespołami do spraw orzekania o niepełnosprawności oraz Narodowym Funduszem Zdrowia polega w szczególności na wykonywaniu przez służbę medycyny pracy świadczeń zdrowotnych na podstawie zawartej umowy dla podmiotów realizujących zadania w zakresie orzecznictwa w sprawie niezdolności do pracy i potrzebie przeprowadzenia rehabilitacji zawodowej, warunkujących prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia społecznego rolników, orzecznictwa, o którym mowa w przepisach o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także świadczeń zdrowotnych z zakresu patologii zawodowej.
5. W ramach współdziałania z Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną oraz innymi organami nadzoru i kontroli warunków pracy:
1) jednostki służby medycyny pracy informują właściwą inspekcję o zagrożeniach dla zdrowia stwierdzonych w miejscu wykonywania pracy i o przypadkach naruszania przez pracodawcę obowiązków w zakresie ochrony zdrowia pracowników, wynikających z Kodeksu pracy, niniejszej ustawy i przepisów wydanych na ich podstawie,
2) właściwe inspekcje i inne organy informują odpowiednie jednostki służby medycyny pracy o wynikach kontroli pracodawców w sprawach mających wpływ na ochronę zdrowia pracowników.
6. Współdziałanie z jednostkami badawczo-rozwojowymi, szkołami wyższymi oraz innymi organizacjami i instytucjami, których działalność służy ochronie zdrowia pracujących, obejmuje w szczególności, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, udział w pracach naukowo-badawczych, zjazdach i sympozjach naukowych, przekazywanie informacji naukowych, udział w szkoleniu podyplomowym oraz w konsultacjach przy formułowaniu programów nauczania i doskonalenia zawodowego.";
6) w art. 10 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Zgłoszenia dokonuje podstawowa jednostka służby medycyny pracy lub pielęgniarka, o której mowa w art. 2 ust. 3 pkt 1.";
7) w art. 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Obowiązek prowadzenia dokumentacji medycznej obejmuje również pielęgniarkę, o której mowa w art. 2 ust. 3 pkt 1.";
Cool w art. 12 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Realizacja zadań służby medycyny pracy, określonych w trybie art. 9 ust. 4, przez osoby, o których mowa w art. 2 ust. 3, następuje na podstawie umowy zawartej ze zleceniodawcą. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.";
9) w art. 14 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Podstawowa jednostka służby medycyny pracy może zlecić, na podstawie umowy, wykonywanie niektórych świadczeń, w szczególności badań diagnostycznych i specjalistycznych konsultacji lekarskich, zakładom opieki zdrowotnej lub podmiotom uprawnionym do wykonywania tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów.";
10) art. 17 otrzymuje brzmienie:
"Art. 17. Do zadań wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy należy w szczególności:
1) udzielanie konsultacji podstawowym jednostkom służby medycyny pracy,
2) wykonywanie kontroli podstawowych jednostek służby medycyny pracy i osób realizujących zadania tej służby poza zakładami opieki zdrowotnej, w zakresie i w sposób określony w ustawie,
3) prowadzenie podyplomowego kształcenia z zakresu medycyny pracy, z wyjątkiem tych form, które z mocy odrębnych przepisów są zastrzeżone do kompetencji innych jednostek,
4) prowadzenie działalności diagnostycznej i orzeczniczej w zakresie chorób zawodowych,
5) rozpatrywanie odwołań od orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy,
6) programowanie i realizacja działań z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia,
7) udzielanie konsultacji i opiniowanie spraw dotyczących organizacji i funkcjonowania opieki zdrowotnej nad pracującymi oraz innych spraw związanych z ochroną zdrowia pracujących,
Cool prowadzenie rejestrów zgłoszeń, o których mowa w art. 10,


9) udzielanie świadczeń zdrowotnych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 12, niezbędnych do prowadzenia specjalizacji z medycyny pracy,
10) udzielanie świadczeń zdrowotnych na zlecenie jednostek podstawowych służby medycyny pracy w zakresie i na zasadach określonych w art. 14,
11) przyjmowanie, gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie dokumentacji służby medycyny pracy, przekazanej w związku z likwidacją jednostek organizacyjnych tej służby,
12) gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie informacji zawartych w rejestrach, o których mowa w art. 10, oraz dokumentacji z kontroli jednostek podstawowych służby medycyny pracy zarejestrowanych na terenie województwa,
13) okresowe badania lekarskie realizowane w trybie art. 229 § 5 Kodeksu pracy, w przypadku gdy podmiot, który zatrudniał pracownika, uległ likwidacji.";
11) w art. 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Kontrola, o której mowa w art. 17 pkt 2, obejmuje tryb, zakres i jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych oraz sprawowania opieki zdrowotnej określonych w ustawie.";
12) art. 20 otrzymuje brzmienie:
"Art. 20. 1. Kontrolę jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych w wojewódzkich ośrodkach medycyny pracy oraz kontrolę realizacji zadań, o których mowa w art. 17, przeprowadzają, na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, jednostki, o których mowa w art. 2 ust. 4.
2. Przepisy ust. 1 oraz art. 18 i 19 nie naruszają przepisów o kontroli zakładów opieki zdrowotnej oraz przepisów o wykonywaniu zawodu lekarza lub przepisów o wykonywaniu zawodu pielęgniarki i położnej.";
13) po art. 20 dodaje się art. 20a w brzmieniu:
"Art. 20a. Jednostki, o których mowa w art. 2 ust. 4:
1) w zakresie zadań służby medycyny pracy, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. b)-d):
a) uczestniczą w orzekaniu w sprawach chorób zawodowych w zakresie uregulowanym w odrębnych przepisach,
b) uczestniczą w orzekaniu dla celów przewidzianych w Kodeksie pracy w przypadkach zakwestionowania treści zaświadczenia lekarskiego wydanego przez lekarza zatrudnionego w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy,
2) prowadzą, na podstawie odrębnych przepisów, kształcenie przed dyplomowe i podyplomowe w zakresie medycyny pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, ergonomii i psychologii pracy,
3) inicjują, opracowują i prowadzą, w tym również na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, programy prewencji zagrożeń zdrowia wynikających z wpływu niekorzystnych warunków środowiska pracy i sposobu wykonywania pracy, w szczególności ujawnianych w drodze badań epidemiologicznych,
4) wspomagają jednostki organizacyjne służby medycyny pracy działalnością konsultacyjną w zakresie medycyny pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, ergonomii i psychologii pracy oraz wykonują ekspertyzy, zwłaszcza w sytuacji wystąpienia nowych problemów dotyczących zdrowia pracujących.";
14) w art. 21:
a) w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) zadania służby medycyny pracy, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d) i e) oraz pkt 3 i 4, a także w art. 20a pkt 1 lit. b), z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1,",
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Ze środków budżetu województwa finansuje się:
1) działalność wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy obejmującą realizację zadań, o których mowa w art. 17 pkt 1-8, 11 i 12,
2) działalność profilaktyczną wynikającą z programów zapobiegania i zwalczania określonych chorób oraz programów promocji zdrowia ustalanych przez samorząd województwa,
3) okresowe badania lekarskie realizowane w trybie art. 229 § 5 Kodeksu pracy, w przypadku gdy podmiot, który zatrudniał pracownika, uległ likwidacji, z wyłączeniem badań wykonywanych w trybie art. 7a ustawy z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 101, poz. 628, z 1998 r. Nr 156, poz. 1018, z 2000 r. Nr 88, poz. 986, z 2001 r. Nr 100, poz. 1085 i Nr 154, poz. 1793 oraz z 2003 r. Nr 7, poz. 78 i Nr 65, poz. 596).",
c) po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
"3. Z części budżetu państwa, której dysponentem jest minister właściwy do spraw zdrowia, mogą być finansowane w całości lub w części programy prewencji zagrożeń zdrowia, o których mowa w art. 20a pkt 3.";
15) uchyla się art. 22a.

Art. 2. W ustawie z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia (Dz. U. Nr 63, poz. 634, z późn. zm.3)) w art. 35 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Zasady i tryb wykonywania badań lekarskich osób, o których mowa w ust. 1, do celów sanitarno-epidemiologicznych określają przepisy o chorobach zakaźnych i zakażeniach.".

Art. 3. W ustawie z dnia 6 września 2001 r. o chorobach zakaźnych i zakażeniach (Dz. U. Nr 126, poz. 1384 oraz z 2003 r. Nr 45, poz. 391) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
"1) badania do celów sanitarno-epidemiologicznych - lekarskie i laboratoryjne badania wykonywane w celu identyfikacji zakażenia lub ustalenia rozpoznania choroby,";
2) w art. 6:
a) w ust. 1:
– zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
"Badaniom do celów sanitarno-epidemiologicznych podlegają:",
– pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:
"4) osoby podejmujące lub wykonujące prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby - badaniom w celu identyfikacji zakażenia prątkami gruźlicy, pałeczkami duru brzusznego, durów rzekomych A, B i C, innymi pałeczkami z rodzaju Salmonella i Shigella, a także badaniom w celu identyfikacji zakażenia innymi czynnikami chorobotwórczymi określonymi w wykazie, o którym mowa w ust. 3a,
5) uczniowie szkół oraz studenci szkół wyższych kształcących się do wykonywania prac, o których mowa w pkt 4 - badaniom w celu identyfikacji zakażenia prątkami gruźlicy, pałeczkami duru brzusznego, durów rzekomych A, B i C, innymi pałeczkami z rodzaju Salmonella i Shigella, a także badaniom w celu identyfikacji zakażenia innymi czynnikami chorobotwórczymi określonymi w wykazie, o którym mowa w ust. 3a.",
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, rodzaje badań do celów sanitarno-epidemiologicznych, którym podlegają osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, oraz tryb ich przeprowadzania, uwzględniając w szczególności:
1) terminy przeprowadzania badań lekarskich i laboratoryjnych,
2) sposób dokumentowania tych badań i ich wyników, w tym wzór karty badań do celów sanitarno-epidemiologicznych.",
c) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
"3a. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia:
1) wykaz czynników chorobotwórczych innych niż wymienione w ust. 1 pkt 4 i 5, którymi zakażenie wyklucza wykonywanie prac, o których mowa w ust. 4,
2) wykaz stanów chorobowych spowodowanych tymi czynnikami chorobotwórczymi
- uwzględniając czynniki i stany chorobowe o istotnym stopniu ryzyka przeniesienia zakażenia.",
d) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Osoby chore na gruźlicę płuc w okresie prątkowania, osoby zakażone pałeczkami duru brzusznego, durów rzekomych A, B i C, innymi pałeczkami z rodzaju Salmonella i Shigella oraz osoby ze stanami chorobowymi, o których mowa w ust. 3a, nie mogą wykonywać prac określonych w wykazie, o którym mowa w ust. 4.",
e) ust. 10 i 11 otrzymują brzmienie:
"10. Badania laboratoryjne, o których mowa w ust. 1 pkt 3-5, przeprowadzają stacje sanitarno-epidemiologiczne.
11. Obowiązkiem przedsiębiorcy jest skierowanie osób wykonujących prace, o których mowa w ust. 4, na badania sanitarno-epidemiologiczne i pokrycie kosztów tych badań.";
3) art. 7 otrzymuje brzmienie:
"Art. 7. 1. Orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań bądź o czasowym lub trwałym przeciwwskazaniu do wykonywania prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby, lekarz przekazuje osobie badanej i przedsiębiorcy oraz wpisuje do karty badań do celów sanitarno-epidemiologicznych, o której mowa w art. 6 ust. 3 pkt 2.
2. W przypadku stwierdzenia, w wyniku badań, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4, przeciwwskazań do wykonywania prac określonych w wykazie, o którym mowa w art. 6 ust. 4, przedsiębiorca jest obowiązany, z zachowaniem poufności, niezwłocznie odsunąć pracownika od takich prac, a przedsiębiorca wykonujący osobiście takie prace jest obowiązany zaprzestać ich wykonywania.";
4) w art. 14 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
"4. Szczepienia ochronne wykonują lekarze, felczerzy, pielęgniarki, położne i higienistki szkolne, posiadające kwalifikacje, o których mowa w ust. 8.";
5) uchyla się załącznik nr 3.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Na uwagę zasługuje,pkt 5;>>>>>>>>>>>>>>>> W ramach współdziałania z Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną oraz innymi organami nadzoru i kontroli warunków pracy:
1) jednostki służby medycyny pracy informują właściwą inspekcję o zagrożeniach dla zdrowia stwierdzonych w miejscu wykonywania pracy i o przypadkach naruszania przez pracodawcę obowiązków w zakresie ochrony zdrowia pracowników, wynikających z Kodeksu pracy, niniejszej ustawy i przepisów wydanych na ich podstawie,
2) właściwe inspekcje i inne organy informują odpowiednie jednostki służby medycyny pracy o wynikach kontroli pracodawców w sprawach mających wpływ na ochronę zdrowia pracowników.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez licencjat dnia Śro 22:00, 19 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Oddział Wart Cywilnych Strona Główna -> Ogólny-OWC Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin