Forum Oddział Wart Cywilnych Strona Główna

Oddział Wart Cywilnych
forum O.W.C. i Pracowników wojska
 

Kim jest pracownik ochrony i co mu wolno?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Oddział Wart Cywilnych Strona Główna -> Ogólny-OWC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewiatan
Moderator
Moderator



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:31, 20 Mar 2008
PRZENIESIONY
Pią 10:43, 21 Mar 2008    Temat postu: S A M O O B R O N A


pcm napisał:
@lewiatan licencja nie jest potrzebna do tego aby używać środków przymusu bezpośredniego ,jako obywatel masz prawo do ich stosowania o ile nie są potrzebne specjalne pozwolenia tak jak jest z bronią palną czy paralizatorami ,możesz pracować jako pracownik ochrony bez licencji co widzi się na każdym kroku .jeśli ktoś narusza Twoje dobra lub chronione mienie masz prawo go zatrzymać ,ująć ,zastosować środki przymusu bezpośredniego (adekwatne do zagrożenia i o tym trzeba pamiętać )-następnie wzywasz policję i to wszystko


Tak ale odbiliśmy nieco od tematu wchodzimy w zapisy Art.243 paragraf 1 k.p.k Art. 243.paragraf 2 tego samego kodeksu. Mowa była o pracownikach ochrony a zeszliśmy teraz na poziom uprawnień obywatela. Ja opieram się na ustawie o ochronie osób i mienia i Rozporządzeniu Rady Ministrów z 30 czerwca 1998 w odniesieniu do pracowników ochrony, działania obywatela ,który nie zawsze posiada do końca świadomość narażają go często choćby na odpowiedzialności z Art. 415 K.C itp. Dla mnie pracownikiem ochrony jest osoba przeszkolona, posiadająca licencje a więc nałożone przez Ustawę kryteria, świadoma co mieści się w ramach obowiązującego prawa. Uzbrajanie Stróży w w/w środki jest poważnym błędem i naraża pracodawcę na poważne problemy. Pomijam fakt, że kwalifikowanie ludzi bez licencji i zaliczanie ich do pracowników ochrony psuje rynek pracy. Moja prywatna opinia. Ale w demokratycznym kraju ,każdy może ją wygłosić. Pozdrawiam admin. Think


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pcm
Administrator
Administrator



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:50, 20 Mar 2008
PRZENIESIONY
Pią 10:43, 21 Mar 2008    Temat postu:

Niestety tak to wygląda i ustawodawca jak na razie w tym temacie nic nie zmienił z licencją i bez licencji można być pracownikiem ochrony (albo raczej stróżem, dozorcą) .Co do ustawy o pracownikach ochrony podoba mi się tutaj jeden zapis ,ze pracownik ochrony podczas wykonywania zadań jest funkcjonariuszem publicznym ale czy tak jest w praktyce ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
al97
Zaawansowany
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:47, 20 Mar 2008
PRZENIESIONY
Pią 10:44, 21 Mar 2008    Temat postu:

Witam! Wróćmy do podstaw i przeczytajmy w ustawie o ochronie osób i mienia definicję pracownik ochrony.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pcm
Administrator
Administrator



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:09, 20 Mar 2008
PRZENIESIONY
Pią 10:44, 21 Mar 2008    Temat postu:

przeczytaj ze zrozumieniem ustawę
Cytat:
Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
6) pracownik ochrony - osobę posiadającą licencję pracownika ochrony fizycznej lub licencję pracownika zabezpieczenia technicznego i wykonującą zadania ochrony w ramach wewnętrznej służby ochrony albo na rzecz przedsiębiorcy, który uzyskał koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia, lub osobę wykonującą zadania ochrony w zakresie nie wymagającym licencji,


teraz artykuł który najbardziej nas dotyczy



Cytat:
Art. 26. 1. Licencja pracownika ochrony fizycznej pierwszego stopnia wymagana jest do wykonywania czynności, o których mowa w art. 3 pkt 1, przez:
1) członków specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych,
2) członków zespołów konwojujących wartości pieniężne oraz inne przedmioty wartościowe lub niebezpieczne,
3) pracowników ochrony wykonujących bezpośrednio czynności związane z ochroną osób,
4) osoby nadzorujące i kontrolujące pracę pracowników ochrony fizycznej nie posiadających licencji,
5) pracowników ochrony mających prawo do czynności określonych w art. 36 ust. 1 pkt 4 i 5,
6) pracowników ochrony wykonujących zadania na obszarach, w obiektach i urządzeniach podlegających obowiązkowej ochronie.


teraz obiekty podlegające obowiązkowej ochronie:

Cytat:
Art. 5. 1. Obszary, obiekty i urządzenia ważne dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa podlegają obowiązkowej ochronie przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne lub odpowiednie zabezpieczenie techniczne.
2. Do obszarów, obiektów i urządzeń, o których mowa w ust. 1, należą:
1) w zakresie obronności państwa w szczególności:
a) zakłady produkcji specjalnej oraz zakłady, w których prowadzone są prace naukowo-badawcze lub konstruktorskie w zakresie takiej produkcji,
b) zakłady produkujące, remontujące i magazynujące uzbrojenie, urządzenia i sprzęt wojskowy,
c) magazyny rezerw państwowych,
2) w zakresie ochrony interesu gospodarczego państwa w szczególności:
a) zakłady mające bezpośredni związek z wydobyciem surowców mineralnych o strategicznym znaczeniu dla państwa,
b) porty morskie i lotnicze,
c) banki i przedsiębiorstwa wytwarzające, przechowujące bądź transportujące wartości pieniężne w znacznych ilościach,
3) w zakresie bezpieczeństwa publicznego w szczególności:
a) zakłady, obiekty i urządzenia mające istotne znaczenie dla funkcjonowania aglomeracji miejskich, których zniszczenie lub uszkodzenie może stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, w szczególności elektrownie i ciepłownie, ujęcia wody, wodociągi i oczyszczalnie ścieków,
b) zakłady stosujące, produkujące lub magazynujące w znacznych ilościach materiały jądrowe, źródła i odpady promieniotwórcze, materiały toksyczne, odurzające, wybuchowe bądź chemiczne o dużej podatności pożarowej lub wybuchowej,
c) rurociągi paliwowe, linie energetyczne i telekomunikacyjne, zapory wodne i śluzy oraz inne urządzenia znajdujące się w otwartym terenie, których zniszczenie lub uszkodzenie może stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, środowiska albo spowodować poważne straty materialne,
4) w zakresie ochrony innych ważnych interesów państwa w szczególności:
a) zakłady o unikalnej produkcji gospodarczej,
b) obiekty i urządzenia telekomunikacyjne, pocztowe oraz telewizyjne i radiowe,
c) muzea i inne obiekty, w których zgromadzone są dobra kultury narodowej,
d) archiwa państwowe.
3. Szczegółowe wykazy obszarów, obiektów i urządzeń, o których mowa w ust. 2, sporządzają: Prezes Narodowego Banku Polskiego, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, ministrowie, kierownicy urzędów centralnych i wojewodowie w stosunku do podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych jednostek organizacyjnych. Umieszczenie w wykazie określonego obszaru, obiektu lub urządzenia następuje w drodze decyzji administracyjnej.
4. Wykazy, o których mowa w ust. 3, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, ministrowie i kierownicy urzędów centralnych przesyłają do właściwych terytorialnie wojewodów oraz bieżąco aktualizują.
5. Wojewodowie prowadzą ewidencję obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie, znajdujących się na terenie województwa. Ewidencja ma charakter poufny.
6. Wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej, może umieścić w ewidencji, o której mowa w ust. 5, znajdujące się na terenie województwa obszary, obiekty i urządzenia innych podmiotów niż określone w ust. 3.


pozostałe obiekty czy też imprezy możesz ochraniać bez licencji ,i też będziesz pracownikiem ochrony taka obowiązuje ustawa ,to tyle gwoli przypomnienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pcm dnia Czw 20:10, 20 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
al97
Zaawansowany
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:34, 20 Mar 2008
PRZENIESIONY
Pią 10:45, 21 Mar 2008    Temat postu:

Witam!Konstruktywna dyskusja jest rzeczą pożadaną ,

Nr 57/2008 (338) Gazeta Podatnika
UPRAWNIENIA PRACOWNIKA OCHRONY
"
....Licencjonowany pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań w granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo:
·ustalić uprawnienia do przebywania na obszarach lub w obiektach chronionych oraz legitymować osoby, w celu ustalenia ich tożsamości,
·wezwać osoby nieuprawnione lub zakłócające porządek do opuszczenia chronionego obszaru bądź obiektu,
·ująć osoby stwarzające w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego oraz dla chronionego mienia, w celu niezwłocznego oddania ich policji,
·stosować środki przymusu bezpośredniego, w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na pracownika ochrony, a także w przypadku gwałtownego, bezprawnego zamachu na konwojowane wartości (pieniądze, przedmioty wartościowe lub niebezpieczne) bądź osoby je ochraniające

W OBIEKCIE HANDLOWYM

Sklepy i placówki handlowe nie podlegają obowiązkowej ochronie. Zwykle większość zatrudnionych tam pracowników nie ma licencji, a co za tym idzie, ich uprawnienia są dość ograniczone.

Zastrzeżenie:
Prawo wymaga licencji pierwszego stopnia tylko od pracownika nadzorującego pracę ochroniarzy bez licencji.

Pracownik nielicencjonowany może jedynie ująć osobę, co do której ma uzasadnione podejrzenie, że popełniła wykroczenie lub przestępstwo (np. kradzież towaru). Po ujęciu niezwłocznie wzywa policję.

Ochroniarz nie ma prawa:
·żądać okazania dowodu osobistego lub innych dokumentów potwierdzających tożsamość,
przeszukać bagażu (torby, plecaka),
·przeprowadzić kontroli osobistej.

Dwie ostatnie czynności zastrzeżone są wyłącznie dla policji i innych służb publicznych (ABW, Straży Granicznej itp.).
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 1997 r. Nr 114, poz. 740 z późn. zm.);
2) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 listopada 1998 r. w sprawie szczegółowego trybu działań pracowników ochrony, podejmowanych wobec osób znajdujących się w granicach chronionych obiektów i obszarów (Dz. U. z 1998 r. Nr 144, poz. 933)...." Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
licencjat
Zasłużony dla forum
Zasłużony dla forum



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Płn.Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:48, 20 Mar 2008
PRZENIESIONY
Pią 10:45, 21 Mar 2008    Temat postu:


pcm napisał:
Niestety tak to wygląda i ustawodawca jak na razie w tym temacie nic nie zmienił z licencją i bez licencji można być pracownikiem ochrony (albo raczej stróżem, dozorcą) .Co do ustawy o pracownikach ochrony podoba mi się tutaj jeden zapis ,ze pracownik ochrony podczas wykonywania zadań jest funkcjonariuszem publicznym ale czy tak jest w praktyce ?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Tak jest.Chociaż trochę drgnęło od stycznia w sprawie tzw.ochrony w marketach,wymagany jest procent z licencjami...itd..Piszcie ja czytam i wychwytuję ciekawe diagnozy choroby pt."ochrona".Pozdrawiam. Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
al97
Zaawansowany
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:41, 21 Mar 2008
PRZENIESIONY
Pią 10:46, 21 Mar 2008    Temat postu:

Witam! Srodki przymusu bezpośredniego jednak może stosować osoba posiadająca licencję , tak określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dn 30.06.98r w sprawie szczegółowych zasad użycia środków przymusu bezpośredniego.
§ 1. 1. Pracownik posiadający licencję pracownika ochrony fizycznej, zwany dalej "pracownikiem ochrony", może stosować środki przymusu bezpośredniego, z zachowaniem zasad określonych w art. 36 ust. 1 pkt 4, art. 36 ust. 4, art. 37 pkt 2 i art. 38 ust. 1, 3 i 4 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. Nr 114, poz. 740), zwanej dalej "ustawą".Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pcm
Administrator
Administrator



Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:06, 21 Mar 2008
PRZENIESIONY
Pią 10:47, 21 Mar 2008    Temat postu:

@al97 a gdzie jest napisane że pracownicy ochrony bez licencji nie mogą ich stosować ?,pracownikiem ochrony jest też osoba nie posiadająca licencji ,możesz na zasadzie uprawnień obywatelskich funkcjonować tzw.obrona konieczna i używać wszystkie środki przymusu bezpośredniego na które nie trzeba mieć pozwolenia ,oczywiście zawsze w firmie ochroniarskiej bardziej będą pożądani pracownicy z licencją ,co nie zmienia faktu że taka firma może nająć do ochrony ludzi z ulicy -na razie ustawa na to pozwala

chyba wydzielę nowy temat bo ten trochę się rozmył Wink,ale warto przypomnieć sobie na jakiej zasadzie funkcjonujemy i jakie mamy uprawnienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pcm dnia Pią 10:06, 21 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kanar
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawsko-pomorskie, gdzieś w głuszy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:49, 21 Mar 2008    Temat postu:

zgadza się. Pracownik bez licencji korzysta z tzw, uprawnień obywatelskich

a każdy obywatel ma prawo do obrony i zatrzymania podejrzanego o popełnienie przestępstwa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artuditu38
Expert
Expert



Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Pią 13:11, 21 Mar 2008    Temat postu:

O ile mnie pamiec niemyli to rozporzedenie jest aktem mniejszej wagi i nie moze ingerowac w zapis ustawy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
al97
Zaawansowany
Zaawansowany



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:40, 21 Mar 2008    Temat postu:

Rozporządzenie jest szczegółowym uzupełnieniem ustawy i nie jest z nim sprzeczne , w rozporządzeniu jest stwierdzenie licencjonowany pracownik ochrony , nie ma wzmianki o pracownikach ochrony nie posiadających licencji , z uprawnieni ogólnospołecznych może korzystać każdy obywatel czyli tzw obrona konieczna lub stan wyższej konieczności póżniej efekty widzimy w sądzie, w ustawie o broni i amunicji jest wymienione jakie min. środki przymusu bezpośredniego możesz posiadać bez zezwolenia.
Pracownik nie posiadający licencji nie może stosować środków przymusu bezpośredniego i nie może ich posiadać podczas wykonywania pracy ponieważ nie wie w jakich sytuacjach i w jaki sposób je użyć.Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamfux
Expert
Expert



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 18:02, 21 Mar 2008    Temat postu:


Kanar napisał:
zgadza się. Pracownik bez licencji korzysta z tzw, uprawnień obywatelskich

a każdy obywatel ma prawo do obrony i zatrzymania podejrzanego o popełnienie przestępstwa


No raczej nie każdy i napewno nie zatrzymania lecz ujęcia.
Choć masz rację co do nazwy: Zatrzymanie obywatelskie
Kwestia tzw. zatrzymania obywatelskiego uregulowana jest w 243 kodeksu postępowania karnego. Zgodnie z treścią tego przepisu, każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji. To jest podstawa prawna związana z popełnieniem przez sprawę przestępstwa, a co w przypadku zatrzymania sprawy wykroczenia?
Kwestia zatrzymania sprawcy wykroczenia uregulowana jest w art. 45. § 1 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. Zgodnie z tym przepisem, Policja ma prawo zatrzymać osobę ujętą na gorącym uczynku popełnienia wykroczenia lub bezpośrednio potem, jeżeli:
zachodzą podstawy do zastosowania wobec niej postępowania przyspieszonego,
nie można ustalić jej tożsamości.
Art. 45 § 2 kpwow przewiduje, że art. 243 Kodeksu postępowania karnego stosuje się odpowiednio. Należy przy tym pamiętać, że art. 1 § 2 kpwow daje możliwość stosowania w postępowaniu w sprawach o wykroczenia przepisów Kodeksu postępowania karnego, jedynie, gdy kodeks postępowania w sprawach o wykroczeniach tak stanowi.
Ujęcie osoby sprowadza się do pozbawienia osoby wolności fizycznej poprzez uniemożliwienie jej swobodnego poruszania się. Ujęcie osoby, chociaż nie zostało nazwane zatrzymaniem, jest takim właśnie środkiem przymusu. Ujęcie może polegać nie tylko na schwytaniu i doprowadzeniu do Policji, ale również, w razie potrzeby, na zamknięciu sprawcy w pomieszczeniu i wezwaniu Policji (W. Grzeszyk Przesłanki zatrzymania procesowego, Prokuratura i Prawo z 1998 roku nr 2, s. 135). Ujęcie sprawcy na gorącym uczynku pozwala mówić, że mamy do czynienia niemalże z pewnością popełnienia (dokonania lub zaniechania) przestępstwa, chociaż karalne jest także usiłowanie, a jeżeli ustawa tak stanowi, to także przygotowanie. Nie ma znaczenia rodzaj i wysokość kary grożącej za przestępstwo. Tak samo możemy powiedzieć, gdy sprawca popełnia wykroczenie. Trzeba jednak pamiętać, że kodeks wykroczeń nie przewiduje kary za przygotowanie, natomiast przewiduje ją za usiłowanie, jeżeli ustawa tak stanowi.
Ujęcie na gorącym uczynku nie wymaga chyba doprecyzowania. Bezpośredni pościg natomiast polega nie tylko na pogoni za sprawcą, z którym mamy kontakt wzrokowy, ale np. na bezpośrednim działaniu po zauważeniu świeżych śladów przestępstwa - usłyszeniu brzęku rozbijanej szyby itp. Działanie ukierunkowane jest na ustalenie, gdzie sprawca się ukrył bądź w którym kierunku się oddala, a następnie jego schwytanie tuż po zaistnieniu czynu. Dopuszczenie się przestępstwa lub wykroczenia przez sprawcę jest tylko spełnieniem części warunków dopuszczających ujęcie. Legalne ujęcie osoby możliwe jest wówczas, gdy spełniony zostanie przynajmniej jeden z dalszych warunków, które są następujące:
obawa ukrycia się takiej osoby - O obawie ukrycia się może wskazywać zachowanie sprawcy, np. próba ucieczki, brak stałego miejsca pobytu (włóczęgostwo)
nie można ustalić jej tożsamości - Niemożliwość ustalenia tożsamości osoby ujętej może być powodowana brakiem dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość. Wątpliwości może budzić autentyczność dokumentów. Jeżeli wątpliwości są uzasadnione, pozwalają przyjmować, że nie można było ustalić tożsamości osoby. Jeżeli osoba ujęta jest znana temu, który ją ujął, a nie zachodzi obawa jej ukrywania się, doprowadzenie jej np. do komisariatu będzie bezprawne.
W przypadku wykroczenia zatrzymanie jest możliwe gdy zachodzi wobec sprawcy podstawy do zastosowania wobec niej postępowania przyspieszonego określonego w kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.
Ujęcie osoby jest ostatecznością, godzi bowiem w podstawowe wolności człowieka ustawowo chronione, dlatego wymagane jest, by bez zbędnej zwłoki osobę taką oddać w ręce Policji. Zawsze mamy jednak do czynienia z oceną konkretnego zachowania na tle obowiązującego stanu prawnego. W przypadku bezprawnego pozbawienia wolności człowieka, w rachubę może wchodzić kwestia odpowiedzialności za przestępstwo pozbawienia wolności z art. 189 par. 1 k.k.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
licencjat
Zasłużony dla forum
Zasłużony dla forum



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Płn.Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:56, 22 Mar 2008    Temat postu:

Zgadza się "ujęcia",bo za "zatrzymanie"można potraktować ograniczenie swobód obywatelskich pod przymusem...To może robić Policja ,ŻW,...ale nie pr.ochrony,ani obywatel.P;

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
diablo
Expert
Expert



Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:28, 24 Mar 2008    Temat postu:

A może cytaty panowie to chociaż w cudzysłów ujmujcie, nie mówiąc o podaniu źródła, bo można by pomyśleć, że niektórzy to ho ho

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kanar
Moderator
Moderator



Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawsko-pomorskie, gdzieś w głuszy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:57, 24 Mar 2008    Temat postu:

dlaczego zaraz HOHO??

przecież większość z tych informacji to elementarz Pracownika Ochrony Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Oddział Wart Cywilnych Strona Główna -> Ogólny-OWC Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin